i'm back..

Hej! nu är jag tillbaks, sorry för jag inte uppdaterat men det har hänt en del just nu.

Det började med att jag spydde i onsdags och trodde att det var magsjuka, men sen senare på kvällen så fick jag såna otroliga smärtor och plågor i magen som höll på hela natten (vilket höll mig väldigt sömnlös) och sen fortsatte det hela torsdagen så jag och mamma åkte till närakuten i uddevalla där vi hade fått en tid kl 5. jag fick träffa en doktor och han skickade mig vidare till kirurgen på näl och när jag väl kom till näl så fick jag sitta där och vänta och då fick jag sån otrolig frossa. hela jag bara låg och skaka. Det var extremt obehagligt och gjorde så ont i magen så jag fick komma in direkt och träffa sjuksköterskor som skulle försöka sätta dropp i mig när jag skakade som en dåre, men det gick tillslut och jag fick smärtstillande som jag tror gjorde att frossan slutade. jag blev somsagt inlagd och fick en egen säng på kirirgavdelningen och de sa till mig att ja skulle till röntgen ngn gång på natten.

Jag somnade och vid kl 22:00/22:30 kommer en sjuksköterska och hämtar mig och jag blev röntgad, de tog ungefär bara 10 minuter och sen var jag uppe igen. sen väckte de mig klockan 00:00 och då sa hon till mig att de såg på röntgenbilderna att jag hade blindtarmsinflammation så jag skulle iväg på operation så jag fick upp och duscha. sen låg jag i sängen hela natten i väntan på operation men en väldig smärta, operationen blev framflyttad hela tiden på grund av olika skäl men sen fick jag en tid kl 06:30 och då sövdes jag ner och blev opererad. det var väldigt läskigt med tanke på att det var min första operation och aldrig har blivit sövd förr, men det gick bra. De väckte mig igen på samma plats och förde sen vidare mig till uppvaket där de kontrollerade min puls och blodtryck regelbundet i 2 timmar, men jag sov bort tiden för jag var helt borta efter narkosen. sen fick jag komma upp på avdelnigen igen och börja reparera mig. Jag hade fått blodförgiftning också på grund av att min blindtarm var väldigt dålig, dvs (rutten typ) så det hade ju börjat spridas bakterier till blodet. Men det fick jag antibiotika för som jag går på nu. jag fick åka hem i söndags och det var en väldig lättnad att få komma ifrån den sjukhusmiljön. Jag hade väldigt svårt för att gå och för att ta mig upp ur sängen de första dagarna men nu börjar det bli mycket bättre :)

alltingen har gått väldigt fort och det känns ganska så overkligt men jag är bara glad att det är över och att jag nu inte har en blindtarm att oroa mig över :) hehe! förstår inte varför man ska födas med en blindtarm som ändå inte har någon funktion? jaja, nu har jag berättat hur det har gått till. hoppas ni orkade läsa allt ;) förstår om ni inte gjorde det haha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback